טיפים לשיפוץ

במהלך כל שיפוץ כדאי לתת את הדעת על כמה נקודות חשובות:

1.קביעת ייעדי שיפוץ-מה רוצים לשנות , לשפר,מה חשוב ומה פחות ,הבנת הרגלים משמעותה תפקוד נכון של הדירה ונתינת מענה טוב לצרכייהם.

2.יציאה לשטח וחשיפה לחומרים ורעיונות חדשים.

3.בניית תקציב ראלית ובחירת חומרים שתעמוד בתקציב זה.רצוי לקחת בחשבון בלתמים בשיפוץ כמו צנרת שנפגעה או הרוסה , עמודים וקירות קונסטרוקטיבים שלא ניתן לשנות וכו'.לכן כדאי להוסיף לתקציב בערך עוד 30% לבעיות שצצות .

4.התמודדות עם אנשי מקצוע – מומלץ לבחור אנשים בעלי ניסיון ואמינים שקיבלתם עליהם המלצות.חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת ולא כללית ולקבל לוז עבודה מוגדר מראש.כדאי גם להוסיף תעריף  ולוז לשינויים ולבלתמים במהלך השיפוץ .

5.בעת קניית חומרים כמו ריצוף ,אריחי חיפוי,כלים סניטרים,ברזים ,ריהוט וכו' חשוב לברר שהמחיר הוא סופי וכולל עלות של הובלה והרכבה וכמובן אחריות.

6.הקפידו לשמור כמה חבילות של אריחים לשם תיקונים בעתיד.

7.מזגנים-כדאי להתייעץ עם איש מיזוג לגבי סוג וכמות המזגנים בבית במיוחד אם יש מעל הדירה גג פתוח שמחמם ומקרר את הדירה יותר מאשר דירה בין קומות .ממומלץ לבחור במיזוג חכם הפועל בתפוקה משתנה בהתאם לטמפ' בחדר וכך לחסוך גם אנרגיה מיותרת .

8.אם החלטתם לחפות את חדרי השינה בפרקטים רצוי לבדוק את גובהו של הפרקט ובהתאם לכך להנמיך את הריצוף בחדרים.במקביל יש לעדכן את החברה שמתקינה את הדלתות לגבי כל שינוי בריצוף אחרת הדלת לא תפתח.

9.כבר בבחירת החלונות בבית מומלץ לחשוב על פיתרון להתקנת רשתות .

10.הדברה וניקיון כדאי לתאם שבועיים עד שלש מראש בייחוד בתקופת הקיץ והחגים.ממולץ לא לקבל הצעה בטלפון , אין כמו מראה עניים להערכה נכונה.

11.חשוב מאד לא להתפשר על איכות של כלים סניטרים וברזים במיוחד אם הם בנויים בתוך הקירות.

12.מומלץ לקבל דוגמאות של כל החומרים שבחרתם כדי לראות שהם משתלבים ומתאימים יחד מבחינת גוונים וטקסטורות.

13.שיש במטבח כדאי שיהיה חזק ועמיד לחומרים שונים כדי שלא יישארו כתמי צבע עליו.

14.רצוי לבחור אריחים בגודל פרופורציוני לחדר  ורובה מתאימה .

15.אם החלטתם לעבוד עם נגר , חשוב לבחור פירזול טוב ואייכותי .

16.ניקיון צורני וגוונים בהירים תורמים מאד לתחושה אוורירית וקלילה בחלל.

17.לא לוותר על תאורה.רצוי להתייעץ עם יועץ תאורה  כבר בשלב בניית התשתיות לגבי  חלוקה נכונה וסוג הנורות בכל חללי הדירה.ממומלץ להתקין את גופי התאורה עם אנשים שמכירים את הגופים.

18.הלבשת הבית מאד חשובה לתמונה הכללית של הבית , היא הנשמה בתוך הבית ותורמת מאד לתחושה נעימה וחמימה בבית.

19.אם בחרתם כריים חשמליות לא לשכוח להוסיף נקודת חשמל תלת פאזי.

20.במידה ובחרתם מקרר עם מתקן קרח לא לשכוח להתקין ברז מים מאחוריו.כמו כן יש מקררים שצריכים 2 נק' חשמל, יש לבדוק גם את גובה נק' החשמל.

עיצוב פנים : עינב דה- לוי