תרומתו של מעצב פנים

תהליך הבניה והשיפוץ הוא תהליך קשה ומורכב לכם הלקוחות,החששות מפני תכנון והנדסת אנוש לא נכונה , בחירת חומרים שגויה , שילוב לא מוצלח של צבעים חומרים וטקסטורות וכמובן בחירת אנשי מקצוע , עלולים להפוך את החוויה של בניית בית חלומותיכם מתהליך מדהים ויצירתי לסיוט נמשך ומורט עצבים.מה שייקבע זאת מתחיל בראש ובראשונה בבחירת אנשי מקצוע נכונים כלומר בחירת מעצב הפנים יצירתי שיוביל אתכם למחוזות שכלל לא דמיינתם וקבלן ביצוע מקצועי ואמין.

טיפים בבחירת מעצב הפנים

ראשית על מעצב הפנים להיות בעל יכולת הקשבה גבוהה , כבר בפגישתו הראשונה צריכה להיווצר כימיה וזרימה נכונה בניכם.עליו לחקור ביחד איתכם את הצרכים והחלומות שלכם,עליו ללמוד את ההרגלים שלכם , מה מפריע לכם בבית ,מה חסר , מה צריך לשפר וכו'.

שנית רצוי מאד שמעצב הפנים לא יכתיב את דעותיו ורצונותיו ,עליו להציע את הפתרונות הנכונים לכם גם אם זה אומר לצאת מהקופסא ולחשוב בצורה יצירתית יותר , ולהוביל את הפרוייקט לכיוונים שכלל לא חשבתם עליהם.

חשוב שיהיה בעל יכולת ראיה של כל המרחב, החומרים, הגוונים והטקסטורות שבחרתם בחלל , וכמובן לדעת למנף את השיפוץ לביצוע.

תהליך העבודה של מעצב הפנים

ייעוד וחזון לשיפוץ – חקירת צרכים , הרגלים וחלומות ספציפיים שלכם, מה עושים איפה וכו', מהם הסיבות והשינויים שבגללם החלטתם לשפץ את הבית, מהו התקציב שהצבתם לכם. לרוב תהליך זה מעלה תובנות חדשות וחשיבה קצת שונה ממה שחשבתם.

סל אפשרויות – המעצב יעזור ללקוח להבין מהן האפשרויות העומדות בפניו במסגרת התקציב, וייסע לו לבחור באותן החלטות שימקסמו את מטרותיו לשביעות רצונו. לדוגמא אם עולה כי מה שחשוב ללקוח זה מקומות אחסון וניקיון עיצובי, אזי על המתכנן להציע מגוון אופציות שיתנו מענה לשאיפות אלו.

הצעת מספר אופציות תכנוניות - המעצב מעלה תוכנית מצב קיים על המחשב לאחר שמדד את השטח. תוכנית זו תהווה בסיס לאופציות התכנוניות אותן יציג ללקוח ומתוכן תבחר האופציה לביצוע בפועל.

על מנת לסייע ללקוח לבחור את האופציה המתאימה לו ביותר, רצוי שהמעצב ימחיש לו, בכלים העומדים לרשותו, כיצד ייראה הבית לאחר השיפוץ וזאת ע"י פריסות , מבטים , ובמידת הצורך גם תמונה תלת מימד.

החלטה משותפת בבחירת התכנית – לאחר שנבחנו כל האופציות ונעשתה חשיבה על יתרונותיה וחסרונותיה של כל תכנית , מחליטים על התכנית ויוצאים לדרך .תכנית זו תהווה בסיס לתכניות הביצוע לקבלן ויתר אנשי המקצוע, כגון נגר, איש מזגנים, חשמל ואינסטלציה.

מאיפה מתחילים ? – המעצב מכין תכניות עבודה לביצוע הכוללות תכניות חשמל , אינסטלציה , מיזוג אוויר, נגרות ,פריסות ומבטים וכמובן להתייעץ עם יועצים חיצוניים במידת הצורך.לאחר מכן יציג את התכניות בפני קבלן ביצוע לקבלת הצעת מחיר ולוז לבצוע. כמו כן חשוב לקבל גם הצעת מחיר ולוז לגבי בעיות ובלתמים שנוצרים במהלך השיפוץ.

רכישת חומרים – על המעצב ללוות את הלקוח בבחירת חומרים שתואמת את מסגרת התקציב ולדעת ליצור תמונה הומוגנית של כל החומרים יחד . עומס אינפורמציה וחשיפה מוגזמת לחומרים עלולים לבלבל ולערער את חשיבתנו , על המעצב לנווט אתכם לכיוון אחד ונכון לפרויקט שלכם.

בחירת בעלי מקצוע טובים – עבודה טובה ויעילה נקבל בזכות בעלי מקצוע אמינים ובעלי ניסיון שקיבלנו עליהם המלצות וראינו עבודות שלהם.חשוב למצוא קבלן שיכול לעזור בכל מה שתבקשו , ומבין עניין ברוב תחומיי השיפוץ , עובדה זו אמנם מייקרת לנו את ההצעה אך מאידך חוסכת המון בלגן של תאום ועבודה מול הרבה גורמים שיכולים להרוס את כל חווית השיפוץ.חשוב וכדאי לבחור לפרויקטים גדולים איש פיקוח ותאום שיידע להניע את כל בעלי המקצוע יחד.

פיקוח מקצועי –תפקידו של המעצב לפקח שהשיפוץ יתבצע בהתאם לתכניות ולפקח על איכות ביצוע העבודות בפרויקט. מומלץ לתאם מראש את נושא הביקורים באתר.

ולסיום : תכנון וארגון נכון של הפרויקט יובילו לשיפוץ מוצלח ואפילו לחוויה מהנה !!!